Wednesday, September 9, 2009

pemergian mereka...

semakin hari silih berganti.. semakin ramai yang meninggalkanku.. membiarkan aku terkapai2 keseorangan.. ibarat terperangkap di tengah-tengah ombak besar tsunami yg ganas.. ibarat terkapai2 kekurangan oksigen di tengah-tengah udara jerebu yg hitam pekat.. lalu ia terus mengaburi fungsi panca indera kurniaan tuhan...

Jika dahulu.. ak tidak begitu merasakan apa yg ak rasa ketika ini.. perginya seorg demi seorg manusia yg bergelar sahabat tidak banyak menggoyahkan hati ini.. tika itu.. aku masih merasakan masih ramai lagi manusia bergelar sahabat di smping ku.. mengisi kisah suka dan duka.. melayari bahtera kehidupan bergelar seorang remaja..

tapi kini, di saat semakin ramai yg melangkah pergi jauh dariku.. ak semakin merasa sunyi.. biarpun jarak tidak menjarakkan ikatan persahabatan kami namun kemesraan itu tetap pudar.. terhakis dimamah masa yang terus berdetik.. pada aku, biarpun tidak melafaz dengan puisi-puisi indah atau kata-kata pujangga namun hati ini tetap merindui mereka saban masa..

di saat aku bahagia.. ak mahu berkongsi kegembiraan itu bersama mereka... di saat ak gembira.. ak ingin sekali bergelak ketawa without any boundaries dengan mereka smua.. tika aku bersedih.. ak mendampakan mereka ada di sebelah ku.. sudi meminjamkan ak bahu.. mendengar luahan ati ak shingga malam bertukar pagi seperti mana apa yg pernah kami hadapi dulu.. di saat aku kecewa pula.. ak mengharapkan mereka ada utk memberikan ak satu dua kata-kata semangat seperti yg mereka beri dulu.. namun.. kenangan-kenangan itu hanya tinggal harapan..harapan yg membuatkan ak masih disini menanti sesuatu yg ak sendiri x tau jika ianya bisa berlaku.. adakah pengharapan ini bakal berakhir???

walau apapun.. mereka tidak lah ak persalahkan.. mereka hanya pergi meninggalkan ak ke seluruh pelosok dunia demi mengejar ilmu... iya.. dlm dunia hari ini.. hanya ilmu yg dipandang manusia selepas wang dan paras rupa.. jadi.. ak berserah.. jika itulah puncanya.. knp ak harus bersedih??.. bukankah seharusnya ak gembira dengan pemergian mereka??

ya.. pemergian mereka bukan lama.. jadi ak masih terus setia.. menanti mereka untuk kembali.. menjalani hari-hari berikutnya bersama.. menyulam kasih menyimpul ikatan sebuah persahabatann.. detik ini, yg aku mampu hanya menadah tangan memohon ke hadrat Illahi agar mereka juga bahagia di sana seperti ak di sini...

i luv all my fwenz back in school.. SYANA

2 comments:

nja jannah said...

syananaa..xmau sdy2 la..
dun wori..i kn de..
nnt kte gdh2 lg yep..hhehe =D

p/s:-jiwang nmpk..de pape ke?hehhe

raindrops_on_my_head said...

huhu...
i miss u too!!
kalo sedey2.. kol je la aku..
kalo x busy, sure aku layan ko..
like old times mase kte baring2 bedua atas katil ko n sesi melauhkan perasaan...
hahaha...
mmg x leh same cam dlu, but know that i love u, forever n always...