Tuesday, February 2, 2010

Betul ke aper yg quote nie cakap????



"If you love something, let it go. 

If it comes back to you, its yours forever.

If it doesn't, then it was never meant to be.."


Saat belek2 buku tyme muda2 dulu (mcm ler skang nieyh dh tua sangat) tetibe syana terbaca quote nieyh.. Memang menjd hobi Syana utk mengumpul quote-quote yg menarik.. sama ada quote yg dijumpai di blog2 sesiapa atau ditemui di mana2 bahan bacaan yg dibaca.. ataupun didengari dr sesiapa.. ataupun yg syana reka sendiri... (byknyer penggunaan 'ataupun'...)

Ok.. berbalik kpd quote di atas!! 

"Jika kamu mencintai sesuatu, lepaskan ia pergi.. Jika ia datang semula kepada kamu, maka ia adalah milik kamu selamanya..Tetapi jika ianya tidak kembali maka ianya memang telah tersurat utk bukan menjadi milik kamu" 

Macam tue ler lebih kurang mksd quote nie..

Persoalannya di sini...
Betul ke aper yg quote nie cakap????

Kalau ianya benar.. mengapa ianya tidak tepat sama skali dgn perjalanan idoop saya.. 
saya telah lepaskan ia pergi.. Malah banyak kali.. Tetapi setiap kali ia saya lepaskan, cepat atau lambat ia akan tetap jua kembali.. Ia trus datang dan pergi dari idoop saya.. Banyak perkara yg telah menjadi penyebab utk kami terputus hubungan..dan setiap kali itu jua saya akan melepaskan ia pergi.. memg payah dan perit tp sekurang-kurangnya saya telah mencuba.. 


Tapi kenapa??? Setelah saya sudah mampu hidup tanpa bayangannya, saya dipertemukan berkali-kali kembali dengan ia..Jikalau benar seperti apa yg diberitahu oleh quote ini,, "jika ia datang semula kepada kamu, maka ia adalah milik kamu",,,  maka mengapa ia bukan juga milik saya...MENGAPA!!!!

dan JIKALAU benar jua seperti apa yg diberitahu oleh quote ini,, " Jika ianya tidak kembali lagi maka ianya memang telah tersurat utk bukan menjadi milik kamu",,,, maka mengapa ia tetap juga kembali... KENAPA??

Persoalan2 di atas, biarlah saya tinggalkan di sini tanpa jawapan.. KERNA saya tahu  tiada seorang manusia  pown yg ada jawapan yg benar2 tepat utk persoalan2 tersebut... Hanya DIA YANG LEBIH MENGETAHUI!!!

No comments: