Thursday, January 28, 2010

KENAPA, MENGAPA N APA yg menyebabkan sYaNa keTAWA BeSAR


KKAKAKAKAKAHAHHAHAKKAKAKAKAKA!!!

Korg nk tau tak KENAPA, MENGAPA N APA yg menyebabkan sYaNa keTAWA BeSAR nie!!!
kalu g tau korg pown mesti korg kate yo okk' oo jer saya nie..heheh =]


Dah2.. Usah bergelak ketawa lagi!! Meh cnie tadah telinga n amek tau awat syana mengeluarkan LEDAKAN BOM KETAWA sebentar td!!!

Ingat lagi x korang kepada post Syana pagi tadi... Kalu korang blum sempat baca lagi, silalah ruangkan sedikit masa utk mbaca post tersebut  terlebih dahulu....

AMACAM?? dah BAcA??

OK.. So, rite now,Syana anggap smua sudah tahu isi kandungan post pagi td.. Kalu masih ada yg tak tau akibat berdegil xnk baca jugak, SYANA persilakan dgn segala hormatnya utk kamoo pergi meninggalkan post ini.. POST ini memg xberkaitan dgn kamoo..

Baik2lah, kawan-kawan yg masih tertanya2 tentang "KENAPA, MENGAPA N APA yg menyebabkan sYaNa keTAWA BeSAR???" berhentilah tertanya2... sbb syana akan merungkaikan jawapannya SEKARANG..

Seperti mana yg semua sedia maklum, Syana tidak bersarapan apa pun sepanjg pagi td.. Hanya meneguk bbrp mililiter air minuman HASIL PROSES OSMOSIS BERBALIK!!  Mula-mula ingatker boleh bertahan.. Tapi bila jam sudah menghampiri pukul 12, Syana mula tidak boleh duduk diam.. PERUT berkeroncong sambil mendendangkan lagu ''BaNGAu..oh.. BANGAU"... 

menGaPa LaGu iTu yg menjadi PILihAn Si pERUT janganlah ditanya.. KErana SyaNa sendiri tiada ALASANNYA... 

SaMbiL membuaT sedikit peMbaCAaN ke atas NOVEL 'TELUKI ITU UNTUK AKU"  karya NaZAWATI atau nama penanya lobakbiru, Syana berkali-kali melihat jam di dinding.... PUnya la x tentu araH bila mendapati MASA begitu lambat  seKali BerLaLu.. ADUYAI.. bilalah dapat makan ROTI SAMBAL IKAN BILIS GARDENIA nie??

tapi.. Tiba sajer jam 1.00 petang, Syana xjadi kuar plak.. TERFIKIR yg Si PERUt x mampu menerima ROTI SAMBAL IKAN BILIS GARDENIA... yela.. kelaparan yg dihadapi memg berada di tahap MAKSIMA nie.. hai.. NAFSU!!NAFSU!!!

DiKala itu pelbagai makanan yg enak2 terbayang2 dalam ruangan minda....

KFC

 CHOCO indULGENCe CAKE FRoM SeCREt ReCIPE

NasI AIR pLG SEDAp di Pasir Puteh ( bak kata cik CT)

Nasi Putih + ikan keli goreng

lastly, nasi putih + udang masak petai


ADUHHH!! mengenangkan smua makanan2 itu.. kecur lidah.. TAPI xkn nk dapatkan salahsatu dr mknn-makanan tersebut seorang diri.. DENGAN AYAT LAIN, Xkan nk pg makan sorg2 KOT??? Nie la masalah yg terjadi bila pOK CHICK cuti.. SELALUnya saya xyah pikir pown pasal makan.. SBB dia yg akan awal2 mengajak dulu!! TULUN-tulun...

Bukannya SYANA xpernah kuar makan sengsorang!!! kalu kat SHAH ALAM tue selalu jer wat.. MAkan PIZZA HUT sengsorg.. p lepak kat MAMAK sengsorg n mkn kat ANI SUP UTARA sengsorg.. kiranya bukanler perkara luar biasa.. Tapi bila kat PASIR PUTEH nie, ianya menjadi perkara yg saya rasa pelik..

ANTARA sebab-sebabnya:-

  1. SAYA x BIASA dgn PASIR PUTEH (kedai mana nk pg?? n jln2 nyer??)
  2. SaYA x pernah makan sengsorg kat PASIR PUTEH
  3. SEORG WAniTA yang makan seorg diri di KELANTAN akan dipandang PELIK.. terutamanya budak 20 tahun seperti saya ini..(btul ker.. atau saya yg tperasan lebih) WATEVA!!! Sbnarnya saya bukan rimas bila mereka pandang pelik macam tue.. Tapi saya xsuker bila ada yg cuba mendekati dan bertanya itu ini apabila saya makan seorg diri....
Pukul 1.30, saya mencapai kunci sKOOTER.. ke maNA?? entahler.. saya sendiri masih tidak PASTI!! yg saya TAHU, perut saya sudah bergendang HEBAT!!

Akhirnya, saya membawa sCOOter ke daerah PASIR PUTEH.. PUKUL 1.30... sememangnya cuaca begitu panas.. MAKLUMLA, matahari teGAK di ATAs kePAla.. Setibanya betul2  di hadapan  pasar besar, saya berhenti.. Akhirnya, saya menuju ke gerai nasi di sana..

NASI PUTIH berlaukkan AYAM perCIK menjadi pesanan... semestiNya, peha menjadi pilihan.. 
Entah mengapa, AKAK yg mencedokkan lauk itu sungguh BAIK ATI.. Dikatanya, lauk peha terlalu kecil.. Lalu diletakkan ke dalam pinggan saya lebih 10 ketul daging... MASYA-ALLAH.. REzeki.. Mungkinkah muka saya kelihatan begitu KEBOOLOR...???? lebih bagus lagi akak itu menyuakan semangkuk sup kosong.. MEMANG LAYANAN ISTIMEWA!!

Memang ada mata-mata yang memandang.. Itulah padahnya bila makan seorang.. Yang menegur pown tidak kurang bilangannya.. Tapi mereka hanya sekadar SINGGAH dan BERLALU bila kebanyakan pertanyaan2 mereka hanya saya balas dengan senyuman... MAAF ler.. memang LAPAR.. tapi seboleh mungkin saya masih menjaga ADAB MAKAN saya.. BUKAN MAHU CONTROL CUN!! Tapi sekadar tidak MAHU dipandang GELOJOH!! 

Akhirnya, NASI PUTIH berlaukkan daging goreng dan ayam percik serta sup kosong itu berjaya saya HABISKAN.... SeGELAS air limau NIPIS sejuk dan segelas juga air kosong turut selamat melalui TEKAK saya....

Habis tue,,, MENGAPA SAYA KETAWA??? Saya ketawa kerana saya rasa kelakar.. AKIBAT sebungkus ROTI IKAN BILIS GARDENIA boleh bertukar menjadi SATU SET HIDANGAN LENGKAP NASI... LAgi satu sebab, kerana saya rasa gembira sebab saya sudah kENYANG... GET IT??

Kepada yg rasa saya xpatoot menghantarkan POST begini dan merasakan saya telah membuang masa anda kerana membaca post ini, saya mahu MINTAK MAAF!! Tapi saya rasa saya bERHAK utk tulis post ini kerana BLOG SpLEnDID iDeA frOM inTELLIGENTSia ini milik saya.. dan SAYA bisa tulis apa sahaja yg saya mahu di BLOG SAYA!!! Jadi, tidak salah rasanya utk saya menulis story tentg diri saya... BETUL TAK??? 

APEPOWN, Mekasih kerana selesai membaca n tunggu update saya yg seterusnya.. @-@

No comments: