Wednesday, January 27, 2010

BERUSAHA utk MENJADI BAIK!! tp bukan MUDAH



"Mahu Menjadi GADIS yang BAIK!!!" itulah yg sedang saya usahakan sekarang ini.. Saya tidak fikir saya ini TERLALU JAHAT atau JAHAT tapi saya juga tahu yang saya ini bukannya terlalu baik... Dengan ayat yg lebih mudah difahami saya bukanlah GADIS SOLEHA.. Jadi, kerana itu saya rasa saya perlu berhijrah... bergerak sikit demi sedikit ke arah kebaikan...

Cuma seperti biasala, bila kita nk buat perkara baik, pasti byk halangannya.. SYAITAN DURJANA itu xkan sekali2 berehat dr troos menggoda kita melakukan kejahatan..  sesekali, sy kalah dgn HASUTAN nyer.. MAKLUMlah IMAN SAYA MASIH BELUM CUKUP KUAT UTK MENANGKIS SEGALA BISIKAN KEJAHATAN!!!!!!!!! jadi.. seharusnya saya berusaha utk  memperkuatkan iman saya yang satu itu.. MOGA dengan keizinan ALLAH Yang MAHA ESA saya akan berjaya!!

Buat mereka yg INGIN mengatakan saya HIPOKRIT!!! saya tidak akan kisah dan xpernah akan kisah.. Ayat2 seperti  "Hipokrit la ko.. kalu jahat tue jahat la jugak!! xpayah nk berlagak baik la wei!!"  tidak lagi akan saya pedulikan..SEBAB saya tidaklah HIPOKRIT bila saya BAIK tetapi saya adalah seorg yg HIPOKRIT BILA SAYA JAHAT...  Kerana setiap bayi yang dilahirkan itu sememangnya suci dan baik!! Hanya bayi itu sendiri yang mengubah sifat dan perangai asalnya yang baik itu kepada tidak baik seiring dengan pertambahan USIA.. maka jadilah MANUSIA2 yg tersasar dr unsur-unsur KEBAIKAN yg SEBENAR!!! Saya tidak mahu JADI HIPOKRIT dengan meninggalkan benda2 yg berunsur kebaikan LAGI!!!!! jadi saya MESTI BERUSAHA UTK BERUBAH!! MESTI!!!!



Kepada sMUa.. saya mengharapkan agar kamoo smua bakal membantu saya utk berubah ke jalan yang diredhai!! saya tidak mengharapkan perubahan drastik ke atas diri saya dan saya juga berharap agar kamu smua tidak memaksa saya utk berubah secara TOTAL dalam masa yg singkat.. KERNA saya percaya perubahan DRASTIK tidak mampu utk kekal lama.. saya RISAU jika saya berubah ke arah kebaikan secara DRASTIK, saya juga akan TERJATUH SEMULA ke bawah SECARA DRASTIK!!! itu yang paling saya risaukan.. Jadi saya mahu bertatih.. SEDIKIT DEMI SEDIKIT.. InSYA-ALLAH sedikit masa nanti saya bakal berubah secara TOTAL.. Mungkin ianya akan ambil masa selama setahun atau dua tahun.. ATAU MUNGKIN LEBIH!! Tapi itu semua xpenting asalkan saya akan berubah utk menjadi GADIS SOLEHA!!!

Buat masa ini, langkah saya yg pertama adalah utk memenuhkan dada dgn ilmu2 berkaitan dengan ISLAM.. Saya mahu jaga solat saya!!! Itu yang utama.. kerna SOLAT ITU TIANG AGAMA!!! AMINN.. Moga ALLAH REDHA.. Doakan SAYA agar bisa BERUBAH!!



No comments: