Saturday, January 8, 2011

Celoteh Kehidupan *-* YA ALLAH.. Aku tak pasang azam baru 2011 lagi!!

Salam ingatan...

Tido makan tido makan, tup-tup dah 8 hari diri melangkah masuk tahun baru! Tetiba baru tersentak dari lamunan..

"YA ALLAH.. Aku tak pasang azam baru 2011 lagi!!"

Teruk betul kowt! Ok.. Sebelum pasang azam baru.. Jom kita sama2x check. Adakah azam Syana tahun 2010 sudah tertunai!?


Alhamdulillah.. Kebanyakan azam tuhh telah tertunai! Cuma 2 benda jer yang tergendala. First, nak turun berat badan ciket n second nak join TUNAS MEKAR...

Jadi tahun 2011 nie.. Nak pasang azam apa yer??


1) As alwayz.. Every year nk result keboomm!! (Tapi maen n study kena sama naik.. Haha!) Kalau 3rd sem tyme degree aritue Syana dapat result yang ok. Dis tyme kena dapatkan yang lgi better.. Mak aii.. Pakai air liur senang lah.  Makin naik sem makin susah kowt. Subject makin tough. Asgmnt makin banyak. Ok lah. Syana tak nak tamak. Kalau last sem dapat 3.79, dis year (untuk kedua-dua sem) kalau melekat 3.50 pun Syana dah bersyukur habis. Aminn.. Doakan Syana yer. Bukan apa teringin jugak nak apply biasiswa JPA. Kalau result merundum cam ner JPA nak approve permohonan Syana. Ok. Think Positive. Pasti Boleh!

2) Nak jadi student yang active. Active dalam class. Active join xtvt2x kelab n persatuan. N active beraktiviti sendiri. @-@ Jadi, saper ada xtvt menarik boleh lar ajak Syana join skali yer. Mekasih!

3) Mahu khatam Quran lagi sekali. Moga Allah makbulkan.

Untuk Azam tahun nieyhh.. Itu jer la kowt! Oh, ya! Azam tahun lepas yang tak tertunai lagi 2 tuhh kita bawa ke tahun nie ok =)

Azam baru korang apa erk? Mesti lagi gempaq kan?! Tak kisah ler apa pun. Moga segala azam dan nekad kita untuk 2011 ini tercapai.

P/s *-* Adalah suatu perasaan yang buruk apabila kita berada di atas sendiri tetapi rakan2x kita berada di bawah. Tetapi adalah suatu perasaan yang lebih buruk apabila rakan-rakan kita di atas tetapi kita berada di bawah sendiri. (Inspirasi dari : 3Idiots)

Oleh itu bersamalah berusaha melakar kejayaan!! =)

No comments: