Thursday, June 24, 2010

Celoteh Kehidupan *-* Siapa suka makan durian??

Salam ingatan... 

Hye semua. Pada yang dah lama bangun tido tue salam tengahari. Pada yang baru jer nak celik mata tue pulak Syana nak ucapkan selamat pagi.. 

Oii, matahari dah tinggi weiihh! Pi mandi lah... Bau..Bau! =p

Sekarang ini Syana online kat umah TokWan di Taiping. Petang semalam baru sampai sini. Huhu. Orang dah bukak sekolah semula tapi adeq-adeqku baru nak berjalan sakan. Adoi.. Hoho. Tak per lah. Bukannya selaloo kan.

Korang ingat lagi tak pada satu entry yang lepas. Pasal Tok Wan Syana yang sakit sampai kena tahan dekat hospital tue?! Alhamdulillah. Sekarang nie Tok Wan Syana dah sihat sedikit. Walaupun masih lemah tapi sekurang-kurangnya Tok Wan dah boleh berjalan. 

Mekasih lar buat rakan2x, kenalan serta bloggerz yang sudi mendoakan kesihatan Tok Wan Syana aritu. Kebaikan korang hanya Dia yang mampu membalas. *-*


Nampak tak durian kat atas nieyh?? Saper tak nampak sila pergi buat spek mata dengan kadar segara. Saper dah ader spek sila kasi tambah power spek mata anda. Sekian pesanan penaja.

Sambung balik cerita. Sepanjang cuti nie memang Syana mengidam nak makan durian tahap gaban. Pantang nampak. Tak bau pun boleh tergoda. Adess. Tapi paham2x lah kan. Sebulan dua yang lalu harga durian masih mahal lagi. Nak makan banyak tak mampu. Wohoo.. 

Tapi semalam, tyme on my way balik taiping, melambak durian orang jual kat tepi jalan. Apa lagi.. Abah pun turun lah beli. Hamek ko sekali beli sampai 20 biji sekali. Budget murah lah kan. Tapi rupanya tak de lah murah pown. Melayang RM80. Fuhh.. Kalau kasi Syana leh jugak pi shopping! Wee. 

Durian ohh durian. Malam tadi sakan melantak durian. Berpesta beb. Hilang kempunan. Apapun, tu lah. Durian nie memang senang nak tergoda dengan dia. Tapi senang jugak nak muak. Makan 5 ulas cam tu dah nak berhenti. Haha. Semalam tak kira, dekat 3 biji cam tue Syana bedal makan sorang2x. Seyes lepas nie tak kan makan durian dah buat masa yang terdekat. 

Dalam keluarga Syana ada sorang tuan puteri lindungan bulan yang tak makan raja buah nie. Adeq Syana lah tue, si Neddy! Konon busuk lah nak makan, tak sedap lah, kembang tekak lah. Amboi. Banyak betul alasan. 

Zaman kechik2x dulu pun Syana tak suka jugak durian nie. Tapi tak der ahh sampai tak nak rasa langsung. Wihuu. Tetiba hati tertanya-tanya. Korang makan durian tak?

P/s: Esok tengahari gerak dari Taiping ke Sungai Petani. Stay kat sana sampai Ahad. Hantar Rais masuk UiTM Kedah pulak hari Sabtu! Haishh. Jauh lagi perjalanan.

5 comments:

liyana aziz said...

dolu2 x suka derian tapi sakng dah suka.. best la jauh perjalanan, luas pemandangan.. heheheh

nabilah_2908 said...

sy juga pecinta durian...baru minggu lepas kenduri durian...heheh.. :)

nnti nk beli lagi..mkn smpi muak.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
KEROPOK LEKOR

Fathi Adha said...

don't talk about durian... tgh mengidam giler ni...lapa nk makan durian...tak sabar nk balik kg...

~cik tiram~ said...

suka3..:D

SyaNa_SaN said...

Liyana: =) hehehe

Nabilah: yeahh. makan sampai tak sanggup bau lagih.

Fathi Adha: Huhu. Kesiannya dia!

Cik Tiram: Wee... =p