Thursday, May 13, 2010

Celoteh Kehidupan *-* Waspada Dengan Manusia Spesies Kuih Talam Seloyang

Salam ingatan..

Ini bukan cerita kuih talam yer kawan2x. Tapi ini cerita pasal manusia talam dua muka!! ayoyo.. Talam dua muka takdak paham ka??? Itu macam orang yang muka dia ada banyak topeng lar. Paham? Lagi tidak paham. Syana pun dah makin senget nieyh.. Adoi..

Adess.. ERROR!!ERROR!! Ini muka segi empat. Bukan muka bertalam dua.

Manusia jenis yang bermuka2x nie memang banyak sangat kat atas Bumi nie. Sama ada kita dapat kesan atau tidak jer. Yerla dorang nie pandai guna ekspresi muka mereka yang poyo tue plus ayat dorang pun memang manis kalah gula. Kaki kipas pun yer juga. Depan puji2x kita, belakang kutuk2x bagai. Apa kes??

Syana memang dah banyak kalilah berdepan dengan spesies kuih talam seloyang nie. Baik perempuan baik lelaki. Dua2x jantina pun sama jer. Tak kurang tak lebih. 

Cuma yang hairannya kan, apa yang syok sangat jadi talam bermuka2x nieyhh?? Banyak ke pekdah yang kalian dapat?? Yang Syana nampak dosa jer seguni. Silap2x kena gusti dengan masyarakat sekeliling lagi. Tak ker cari nahas namanya. Sendiri cari susah tu nak buat ape.. Balik tido lagi bagos. Takderlah nak nyusahkan orang ke haper! Aishhh ^-^'

Hidup nie kena jujur. Walaupun orang dunia sekarang cakap orang jujur lambat sampai puncak, tak ape!! Jangan percaya ok! Yang penting kita tak bohong, tak hipokrit dan tak susahkan orang. Kenalan2x akan doakan yang baik2x jer untuk kita. Perisai emas tue untuk kita terus maju. Daripada korang bermuka2x selalu, lambat laun orang akan tahu jugak perangai keji korang tue. Tyme tue segala sumpah seranah, makian dan cemuhan akan ditujukan khas untuk korang. Nak hidup macam tue?? Dihina dan dikeji orang. Kalau Syana tak sanggup do!

p/s: Orang macam nie memang tak patot lah korang nak buat kawan. Kalau korang sanggup jugak tanggung risiko sendiri lah yer! ~ Sendiri mau ingat~

No comments: