Tuesday, May 4, 2010

Ukiran Ilham *-* Kalau korang BOLEH JAWAB korang memang TERROR

Salam ingatan..

Dekat luar bulan tak menonjolkan diri pun malam niey.. Bintang-bintang pun tiada terpampang megah di dada bidang sang langit. Semuanya gelap gelita jer. Sepi dan suram mula terasa... Aduhh

Untuk memecah kesunyian apa kata jikalau kita bermain teka-teki?? Teka-teki2x nie bukan syana yang reka pown tapi antara teka-teki2x yang diutarakan semasa kem remaja ideal hujung minggu lepas. 

Agak susah jugaklah soklan2x teka-teki diaorang nie.. Jawapan memang kelakar tapi logik!! Diulangi sekali lagi logik ok!! Kalau ada yang tak faham logik tue bermakna munasabah. Faham sekarang?? Hhahah.. Munasabah sangat lah kan =p

Apa sekalipun saper boleh jawab soklan dengan tepat dia memang TERROR.. Adakah anda rasa anda terror?? Kalau yer cuba-cubalah perah otak jawab teka-teki teka-tekup nieyhh yer..

1) Kalau dalam cerita Nujum Pak Belalang, kita disogok dengan soklan yang mana satu hujung dan yang mana satu pangkal pada sebatang kayu. Tapi di SiFi Syana mahu bertanya, Pada sebatang pokok, bagaimana kita nak tahu yang mana satu hadapannya dan yang mana satu belakangnya?? 
Klu: kalau manusia bahagian hadapannya adalah yang ada muka. Bahagian belakangnya pula adalah yang ada dua bumper.
2) Apa beza antara kucing jantan dan betina?? 
Klu xyah bagilah.. Senang sangat nie...


3) Di mana terletaknya pipi pada seekor lembu??
Klu: Yg niey pun tak nak bagi klu jugak. Jgn marah yer.. Fikir dong.. Fikir.


Ok.. Cukup 3 teka-teki. Yang lain2x syana simpan wat stok dulu.
Jadi gi mana yer kengkawan?? Boleh jawab?? Mudah ker?? Try la teka?? Anda semua kan terror mesti mengena jawapannya.. Selamat meneka!!

5 comments:

SyaNa_saN said...

Lupa plak nk cakap.. Jawapan akan diberikan pada hari ahad.. sebelah malam.. sila sabar menanti!!

raindrops_on_my_head said...

huhuu.. yg first tu... mana2 belah yg kite tgh hadap tu dpn la. :P btol ker? hahaha

kucing jantan dok atas blakang kucing betina waktu tuut... haha

n pipi lembu kat pipi dia lah kot...

:P

SyaNa_saN said...

keena: soalan 1 salah.. kalau gitu mudah sgt lahteka-teki nieyh.. ayo..

soalan 2: oit.. otak kuning betul.. ish3x

soalan3: mmg lah kat pipi dia.. tp pipi dia tu kat mana sayang oii!!

try lah lagi.. wakakaka

SyaNa_SaN said...

JAWAPAN!! JAWAPAN!! JAWAPAN!!

soalan pertama tue::

kat bahagian pokok yang belah mana orang pergi pancutkan air kencing dia kat situlah belakang pokok.. Sebabnya kalau ada yang nak terkuchil, orang akan cakap "pergilah kencing kat belakang pokok tue!"

Jawapan lelain kalau ada permintaan baru syana kasi yer!! jadi kalau nak tahu, buatlah permintaan cepat!

Anonymous said...

Jawapn teka teki pipi lembu tu??? Nak...please...hihi