Thursday, May 6, 2010

Celoteh Kehidupan *-* Rutin hidup perlu berwarna-warni!

Salam ingatan...

Hidup sebagai manusia nie dipenuhi dengan rutin2x harian. Rutin2x nie akan berubah seiring dengan perubahan masa dan usia. Tak kiralah apa pun, yang penting saya tak suka pada sesuatu yang bergelar rutin. Pada saya hidup perlu berwarna-warni. Baru ada cabaran!

Posing dalam lab fud processing. Nak kena tembak cubalah datang dekat!!
 
Sebagai seorang student applied science tahun lalu, rutin harian saya hari2x ialah pergi kelas...kelas n kelas. Lepas tue pergi lab. Balik kelas buat lab report kalautak pun wat assignment yang melambak2x. Tapi bila weekend jer sibuk nak keluar. Pergi karaoke ker, shopping ker ataupun nengok movie. Gi tulah rutin sehari-sehari kat kolej.

 Posing sakan depan kilang di hari2x akhir berpraktikal. Memang poyo.

Tyme praktikal aritu pulak rutin harian lagilah.. fuhh.. Seawal pagi dah kena travel jauh2x dengan scoot. Acehceh.. naik kematu punggung saya nk kena duduk atas planar motor tue tiap2x pagi dan petang. Kat kilang pulak hari2x hampir buat benda yang sama. Kadang2x tue terbit jugak rasa bosan. Tapi nak wat camner. Dah itu rutin seorang pekerja.. Alahai

Tapi yang paling tak boleh blah ialah rutin harian saya sekarang. Memandangkan saya dah sebulan habis diploma dan sedang menunggu kemasukan ke program ijazah, saya boleh jugaklah digelar sebagai suri rumah sepenuh masa sekarang nie. Mana tak nyer.. Tiap2x pagi rutin saya bermula dengan jemur baju di ampaian. Kemudian menyapu & kemas rumah. Bila dah settle saya duk rilek sambil layan novel atau berblogging kejap. 

Antara benda2x kreatif yang Syana buat sepanjang menjadi suri rumah tak bergaji.

Bila dah nak masuk tengahari saya mula ke dapur. Tanak nasi kemudian basuh pinggan2x dalam sinki. (Hadoi.. nie pinggan adeq2x masa b/fast lah nie. Orang lain makan org lain kena basuh.. Sabar2x.. Senyum.. Wat keja kena ikhlas!) 

Bila dah settle semua saya start lah mencuba resepi2x baru di dapur. Ini hobi baru. Tak cayer kan?? Hahahha. Tapi itulah rutin sehari2x saya sekarang. Ada gaya suri rumah berjaya tak??!

Jadi apa rutin harian terkini kamoo semua sekarang?? Interesting ker??

4 comments:

mie said...

fuyoo!!!
gambar no.2 stylo...
pemandu berbaju kurung
hehehe

SyaNa_SaN said...

heheheh.. tu lah pasal!! jgn pikir wanita berbaju kurung tak leh bwk jentera berat yer!! =) hehe

raindrops_on_my_head said...

wei... rutin baru aku ader kat blog public... singgah2 la bace...

http://monsterofeverything.blogspot.com

huhuu.. :P

SyaNa_SaN said...

keena nie byk btul blog dia!! sempat ke update byk2x mkcik??